PL | EN
DB Cargo

DB Cargo Polska: Zielona Kolej wychodzi naprzeciw naszym ambicjom

„Neutralność klimatyczna kolei, do której dąży program Zielona Kolej, wychodzi naprzeciw naszym strategicznym ambicjom. Chcemy być kolejowym operatorem logistycznym pierwszego wyboru, nie tylko w zakresie oczekiwanych rozwiązań logistycznych, jakości, czy bezpieczeństwa, ale także w obszarze redukcji tzw. śladu węglowego, oferując łańcuch dostaw z zerową emisją CO2” – pisze członek zarządu DB Cargo Polska i członek Rady Programowej CEEK Robert Nowakowski w opublikowanym niedawno raporcie United Nations Global Compact Poland pt. „Zielona kolej w Polsce – klimat, energetyka, transport”.
 
„Dziś rola kolei staje się kluczowa. Europa dąży do neutralności klimatycznej i jasno wskazuje w polityce Zielonego Ładu na kolej, jako ten środek transportu, który pozwoli osiągnąć zamierzone cele. Europa jest coraz skuteczniejsza w tym zakresie. Poczynając od roku 2023 firmy zatrudniające powyżej 250 osób będą zobowiązane do raportowania zagadnień środowiskowych, społecznych i zarządczych. Transparentność w tych obszarach ma zachęcić firmy do jeszcze większej aktywności na rzecz ograniczania negatywnego wpływu i stosowania dobrych praktyk. Jeśli do tego dodamy powiązanie wspomnianych zagadnień z rynkiem kapitałowym i możliwościami jego pozyskania, wydaje się oczywistym, że firmy będą poszukiwać rozwiązań ograniczających swój negatywny wpływ na środowisko, w całym łańcuchu wartości. Dostawcy, którzy będą najlepiej przygotowani do sprostania tym wymaganiom, zdobędą przewagę konkurencyjną” – czytamy w komentarzu członka zarządu DB Cargo Polska.
 
„Już dziś w ramach grupy DB Cargo, opracowaliśmy dwa eko-produkty „DBeco plus” i „DBeco neutral”. Pierwszy produkt daje klientowi możliwość zasilania zleconych transportów energią elektryczną pochodzącą z OZE, cały proces jest monitorowany i certyfikowany przez TÜV SÜD. Drugi produkt pozwala zamawiającemu skompensować emisję CO2 poprzez udział w ekologicznych projektach. Produkt „DBeco plus” dostępny jest na razie na terenie Niemiec i Austrii. Liczymy iż w ramach podjętej współpracy z PKP Energetyka będziemy mogli rozszerzyć ofertę na polski rynek kolejowy” – podkreśla w raporcie UNGC prezes Nowakowski.
 
Całość raportu „Zielona kolej w Polsce – klimat, energetyka, transport” dostępna jest tutaj: https://ungc.org.pl/wp-content/uploads/2021/10/Raport_Zielona_kolej_w-Polsce.pdf
 
Fot. DB Cargo Polska
Back To Top